torstai 11. syyskuuta 2014

Perillä Tokiossa

Nyt on vihdoin ja viimein saavuttu pitkän ja uuvuttavan matkan jälkeen Tokioon. Itse matka sujui yllättävän rennosti, vaikka yhteensoittoon tuli enimmillään istuttua 11 tuntia lentokoneessa.

Tokioon - Our plane to Tokyo
Hong Kongissa seuraavaa lentoa odotellessa
Ihan hotellin lähelle päästiin julkisia käyttäen, mutta sitten suuntavaisto petti ja pari viimeistä kilometriä tultiin taksilla. Hyvä niin, sillä päälle iski kunnon ukkosmyrsky ja sillä voimalla oltais oltu ihan läpimärkinä kävellessä. Ensin etsittiin taksia, mutta sitten päätettiin vaan suojatien kohalla huiskutella ohimenevälle taksille, joka ihan mielissään otti meidät kyytiin. Oli hyvä, että osoite oli kirjoitettuna paperille, vaikka ei sitä näyttänyt haittaavan että me ei ymmärretty sen porinoita. Yksi kerrallaan saatteli meidät ja matkalaukut sateenvarjon kanssa hotellin ovelle! Täällä ei varmaan tunnetakaan käsitettä huono asiakaspalvelu, kun tuntuu että kaikkialla ollaan todella kohteliaita ja ystävällisiä!

Illalla sitten vaan torkuttiin hotellilla, onneksi Heidi herätti minut niin jaksoi sitten taas nukkua yöunet kunnolla. Herättiin sitten tähän torstai päivään klo 11:45 paikallista aikaa, eli rytminkääntö sujui niin helposti :)

Tänään käytiin kävelyllä ja ostettiin adapterit, niin että saa ladattua laitteita ja kirjoteltua blogia rauhassa. Hotellin netti on ehkä nopein mitä oon ikinä käyttänyt! Adapterikin maksoi 250 yeniä eli hieman alle 2 euroa. Syötiinkin paikallisessa lounasbaarissa, jossa maksettiin kolikkoautomaattiin valittu ruoka, ja josta saadulla lipulla sitten tiskillä oleva mies teki annoksen. Tosi kätevä ja nopea.

(Tässä vaiheessa vinkki, että alas enkunkielisen tekstin sekaan tulee kans kuvia, joten kannattaa selata läpi.)

At Akihabara
Hotellihuoneessa oli tällanen vessa, onneksi seinällä oli käyttöohjeet englanniksi. Ihan kätevä kun käyttää osaa, täytyy myöntää.

I'm happy there was English instructions for this one :D

23°C
Finally we are here in Tokyo. Traveling went well although there were three different flights and 23 three hours! We were able to come just near to our hotel by using public transportation. Then we kinda got lost and got a taxi. A taxi driver was really nice and didn't mind at all that we couldn't understand his chattering. It was really good that we took taxi because suddenly there was huge rain storm over us. The driver was really nice leading us one by one to the hotel doors with his umbrella so that we didn't get wet. That night we just spent sleeping at the hotel.

We just woke up 11:45 a.m. local time so it was really nice recovery from jet lag. We went for a walk to get to know the area (Kanda and Akihabara) and bought cheap adapters for our electronics. We ate at local lunch restaurant. We ordered by using coin machine with pictures of the meals and gave the ticket to the person at the front desk. Just moment and we got our meals. Really fast and practical.

Laite, josta valittiin ja maksettiin ruoka
The machine, you could choose and pay by.

500 yen = 3.6 euroa

1. WOW! Tekispä mieli olla siellä ruokaa maistelemassa ja kattelemassa ympärille. Ja ihan opiskelijahinnat näyttäs olevan ruoissa;). Luulin, että ei tuo vieraalle mantereelle lähtö kajehituta. (Enhän mä toki vuodeksi sinne halaja,) mutta kyllä pikkusen käy nyt kateeksi:).

1. Joo kyllä löytyy ruokaa ihan opiskelijahinnoin :D Elektroniikka se vasta halpaa onkin! Adapterinkin sai 1.8 eurolla! Ei vissiin oo niin korkeat verot ja muutenkin maa täynnä elektroniikasta eläviä. Kannattaa kyllä käydä täällä lomalla!

2. Kait me nyt enkuksi luetaan. Ja koitetaan kattoa ne suomen kielen tekstin seassa olevat kuvat. We read all fotos =)

3. Hyvinko suomalainen erottuu katukuvassa? Tuijotetaanko noin outoa naamaa?

1. Hyvin erottuu. Tokion lentokentällä vielä tuntu että passaa joukkoon, mutta sitten kun mentiin lähijunalla hotellia kohti niin nauroin Heidille, että leikitäänkö sitä ''mikä ei kuulu joukkoon'' -leikkiä. :D Ei silleen mun mielestä hirveesti tuijotella. Ihmiset katsoo saman verran kun katsos normaalia vastaantulijaa ja kulkee eteenpäin. Heidin mielestä tuijotellaan, mutta mää varmaan ite katon niin uteliaasti kaikkia että ne nolostuu mun tuijotusta eikä kehtaa kattoa, en tiedä siitä :D

4. Ihanan näköstä ruokaa, halpaa :) siellä ois vara lomaillakki!